Friday 27 September 2013

Teknik Ruqyah Terapi Al Fatihah



Salam sejahtera buat pembaca yang setia mengikuti blog saya ini, mudah-mudahan kita semua dirahmati oleh Allah.

Tulisan kali  ini adalah berkisar mengenai teknik ruqyah untuk mengubati sebarang penyakit sama ada penyakit zahir mahupun penyakit batin, malah penyakit akibat gangguan jin sihir/saka.  Caranya ialah dengan membacakan surah al-Fatihah. 



Dapat dikatakan ini adalah Teknik Ruqyah paling sederhana dengan surah  Al Fatihah dan segelas air putih atau air kosong sahaja. Apa yang penting ialah 3 kunci utama dalam meruqyah iaitu Niat, Kunci dan Password  (rujuk tulisan terdahulu).

Caranya ialah bacakan Surah al Fatihah sebanyak 7 kali, di tiupkan ke dalam air lalu  didoakan. Doakan dengan doa atau niat yang berbeza di 7 kali tiupan tersebut. Doanya bebas, tapi gunakan niat yang dahsyat dan khusyuk. Misalnya;

Tiupan Al Fatihah ke 1
Ya Allah ya Rahman ya Rahiim...
Ya Allah ya Hakim, ya Aliim, ya Hakiim, ya Aliiy, ya Adzim, ya Malik, ya Khaliq ya Jabbar ya Muktadir.. wahai Engkau yang mengatur setiap pergerakan benda-benda di semesta raya ini, jadikanlah setiap partikel terkecil dalam air ini bala tentera yang akan menyerang dan menghancurkan program sihir dan tali-tali sihir dan setiap musuh-musuh-Mu yang sedang menzalimi tubuhku (tubuh  pesakit) ini ya Rabb.

Tiupan Al Fatihah ke 2
Ya Allah..Jadikanlah sebahagian partikel terkecil dari air ini, duri-duri besi tajam yang akan melukai dan melemahkan atau membunuh makhluk-makhluk ingkar yang ada dalam tubuhku (tubuh pesakit) ini ya Rabb.

Tiupan Al Fatihah ke 3
Ya Allah...Jadikanlah sebahagian partikel terkecil dari air ini, timah panas mendidih yang akan membakar dan meluluhlkan setiap rumah dan persembunyian jin-jin didalam tubuh(tubuh pesakit) ini ya Rabb.

Tiupan Al Fatihah ke 4
Ya Allah...Jadikanlah sebahagian partikel terkecil dari air ini, sengatan api elektrik yang menyerang dari punggung hingga ke hujung jari-jari tangan dan jari jari kaki. Dari pusat jantung hingga ke otak dan roma-roma di setiap rambut-rambut yang tumbuh di seluruh tubuhku (tubuh pesakit)  ini ya Rabb.

Tiupan Al Fatihah ke 5
Ya Allah...Jadikanlah sebahagian partikel terkecil dari air ini, sebagai penyembuh yang akan mengembalikan setiap sel-sel yang telah dirusak oleh bala tentara Iblis dalam tubuhku (tubuh pesakit) ini ya Rabb.

Tiupan Al Fatihah ke 6
Ya Allah ya Mukmin Ya Muhaimiin..Wahal Engkau yang Maha Menjaga dan Mengamankan hamba-Nya, jadikanlah setiap partikel air ini pelindung yang membentengi hati dan tubuhku (tubuh pesakit) ini dari gangguan jin-jin ini dengan cara yang Engkau kehendaki ya Rabb.

Tiupan Al Fatihah ke 7
Wahai Air yang mendengar. Wahai setiap sel tubuh yang mendengar. Wahai setiap saraf-saraf, pembuluh-pembuluh darah, urat-urat, tulang-tulang, cairan tubuh, hormon-hormon dan semua yang tidak kuketahui yang mendengarkan lantunan Al Fatihah tadi. Dengarkanlah, 
Takutlah kalian kepada Allah.. Takutlah kalian kepada Allah saja dan jangan ikuti perintah sihir dari jin-jin itu, Takutlah kepada Allah dan perbaiki setiap kerusakan itu hingga sembuh seperti sedia kala. Takutlah kepada Allah dan himpitlah seluruh jin zalim seandainya mereka ada dalam tubuh ini dan tidak mau keluar setelah mendengar semua peringatan ini. Yaa Rabb...

Hasbunallah wani'mal wakiil ni'mal maula wa ni'man nasiir.La Haula wa laa quwwata illa bilahil aliyhil Adziim. Lalu ditiupkan......Aamiin..

Di petik dan diubahsuai bahasa dari :

No comments: