Tuesday 14 July 2015

MERAWAT SAKIT PERUT

Assalamu’alaikum wwt..

Dalam bulan puasa baru-baru ini, saya dihubungi oleh seorang pemanggil daripada Felda Lepar utara 4.  Beliau bercadang untuk mendapatkan khidmat rawatan bagi sakit yang dialami oleh dirinya dan isterinya. Kebetulan pada hari itu merupakan hari minggu dan saya tiada apa-apa program penting. Dalam masa dua jam lagi dia akan sampai ke rumah saya ujarnya.

Sesampai sahaja beliau  ke rumah saya, kelihatan isterinya dalam keadaan lemah dan letih. Dari raut wajahnya ternyata dia terseksa dengan penyakit yang dideritainya. Sesi soal jawab ringkas saya mulakan untuk mengetahui serba sedikit permasalahan beliau. Beliau menyatakan bahawa perutnya sentiasa sakit dan sudah puas mendapatkan rawatan di hospital tetapi doktor hanya memberinya ubat penahan sakit, namun tidak berkesan.

Biasanya sebelum memulakan ruqyah, saya mendoakan dahulu pada air sebagai persediaan awal. Hal ini penting kerana pada masa inilah kita mengambil masa bermohon kepada Allah agar diberikan petunjuk dan bantuan supaya dipermudahkan ikhtiar pengubatan. Air yang didoakan dengan ayat-ayat suci al-Quran beserta dengan niat yang jelas merupakan satu medium utama dalam perawatan Islam. Air sebenarnya bersifat hidup dan sangat sensitif terhadap niat yang terpancar dari lubuk hati. Apatah lagi jika didoakan dengan ayat-ayat suci al-Quran. Air boleh merakam semua itu dan molekul air pasti berubah dengan bentuk yang berkilauan. Sebab itulah ada sesetengah pesakit yang meminum air yang saya doakan mengatakan bahawa rasa air  itu seperti air zam-zam. Hal ini tidak mengejutkan kerana ada seorang profesor daripada Negara Jepun yang telah membuat kajian tentang molekul air ini. Molekul air zam-zam kelihatan berkilauan dengan bentuk yang menakjubkan. Begitu juga air yang diucapkan dengan kata-kata positif atau negatif akan berubah bentuknya.

Berbalik kepada pesakit tadi,

Seterusnya, saya meminta pesakit perempuan itu berbaring kerana dia tidak bermaya untuk duduk.  Saya meruqyah sambil tangan menyentuh kain tebal yang diletakan di bahagian perutnya. Suaminya duduk di sisi saya dan memerhatikan dengan penuh pengharapan. Dengan izin Allah ada sedikit reaksi yang ditujukkan oleh si pesakit. Saya merasakan ada suatu gangguan yang menjadi penyebab sakit perut si sakit. Sesekali terdengar suara keluhan sakit daripada mulut si pesakit.

Gambar hiasan : sakit perut memang menyeksakan

Pada pengamatan saya, jika ruqyah sahaja digunakan mungkin tidak banyak membantu. Ruqyah mesti disertai dengan niat dan teknik tertentu bagi mengeluarkan penyakit (gangguan) dengan Izin Allah. Saya menggunkan teknik menarik penyakit (gangguan) yang pernah saya pelajari daripada Ustaz Abdul Majid (Akrine Kuang). Dengan membaca beberapa potong ayat-ayat suci al-Quran, kaedah menarik penyakit dan gangguan dilakukan. Sehelai serban saya gunakan sambil memakrifat menarik segala penyakit dan punca penyakit (dengan izin Allah).  Reaksi ketara ditunjukkan oleh pesakit. Kedengaran suaranya merintih kesakitan apabila serban tersebut saya tarik sehingga ke hujung kakinya. Saya tidak menghiraukan semua itu. Proses penarikan tersebut saya ulangi sebanyak tiga kali dan pesakit tertidur keletihan. Subhanallah..

Saya berharap Allah memperkenankan usaha saya itu dan pesakit segera sembuh dengan izin-Nya.

Sekian coretan pada kali ini..
Selamat menjalani ibadah puasa dan melakukan amalan soleh dalam bulan yang mulia ini..

 `

No comments: