Tuesday 28 July 2015

MENJEJAK PUNCA SAKIT MISTERI

Assalamu’alaikum wwt..
Saudara pembaca yang dihormati,

Dalam  tulisan terdahulu, saya ada menyentuh tentang penyakit yang dideritai oleh pesakit tetapi punca sakitnya itu tidak dapat dikesan oleh perubatan moden.  Dalam hal ini, bukanlah saya menidakkan akan keupayaan ilmu dan peralatan perubatan moden, namun kita harus berlapang dada menerima kenyataan bahawa ada juga faktor lain yang menyebabkan sesuatu penyakit itu berlaku. Faktor tersebut berkemungkinan berpunca daripada gangguan jin.

Kisah ini merupakan rentetan kisah yang pernah saya ceritakan dalam tulisan terdahulu. Ceritanya  berkaitan dengan penyakit yang dideritai oleh pesakit wanita iaitu anak kepada Datok J. Pesakit ini masih meneruskan rawatan ulangan daripada saya dan saya berdoa kepada Allah, mudah-mudahan penyakit yang dideritainya sejak sekian lama akan sembuh..InsyaAllah.

Sakit bertambah teruk

Setelah rawatan ulangan kali kedua, ada sedikit tindak balas yang berlaku kepada pesakit wanita itu. Namun tindak balas tersebut tidaklah ketara dan sedikit reda setelah meminum air penawar yang dibekalkan kepadanya. Hendak dijadikan cerita, pada suatu hari, ada seorang kenalan bapa kepada pesakit ini berkunjung ke rumahnya. Kenalan bapanya dikatakan tahu serba sedikit berkaitan kaedah rawatan. Kaedah yang macam mana tidaklah saya ketahui. Dalam hal ini, kita perlu berhati-hati dan hendaklah menyelidik terlebih dahulu akan kaedah rawatan yang digunakan. Kita bimbang takut-takut, pengamal perubatan ini menggunakan ‘pendamping’ atau ‘sahabat ghaib’ untuk membantunya dalam perawatan penyakit. Jika menggunakan pendamping yang terdiri daripada kalangan jin, maka bertambah rumit sedikit usaha penyembuhan. Wallahu’aklam..

Perawat kenalan bapanya menawarkan pertolongan dengan menyediakan air jampi untuk diminum kepada pesakit wanita ini dan meninjau-ninjau kawasan rumah untuk tujuan pemagaran katanya. Pesakit wanita itu terpaksa menerima pertolongan itu kerana bimbang perawat itu terasa hati.

Selepas meminum air yang dijampi oleh perawat kenalan bapanya itu, secara tiba-tiba penyakit wanita itu bertambah teruk sehingga terpaksa dikejarkan ke hospital dan ditahan di wad selama 2 hari. Pesakit ada menelefon kepada saya dan bertanyakan mengapa terjadi begitu?  Agak sukar juga untuk saya menjelaskannya kerana adanya campurtangan orang lain dalam usaha merawat penyakitnya itu. Apa yang berlaku hanya Allah sahaja yang tahu.

Menjejak Punca Penyakit

Pada malam itu, pesakit wanita itu datang ke rumah saya bersama anak lelakinya untuk mendapatkan rawatan ulangan kali ketiga. Sebelum sesi rawatan dibuat, saya bertanya sedikit sebanyak akan simpton penyakit yang dialaminya. Saya memutuskan untuk melakukan Teknik Kembara dan Rawat untuk memohon petunjuk kepada Allah akan punca penyakitnya itu. Saya mulakan dengan sesi ruqyah terlebih. Ruqyah ini penting untuk memberi tekanan dan kesan kepada gangguan jin yang berada di dalam badan pesakit. Setelah selesai set bacaan ruqyah, saya mula beralih kepada Teknik Kembara dan Rawat.

Mata pesakit wanita itu saya ikat dengan sehelai serban agar pandangan mata zahirnya tertutup dan lebih memberi fokus kepada teknik yang akan saya lakukan. Saya memintanya bertenang dan memohon kepada Allah agar diperkenankan permohonan. Saya mulakan dengan bacaan Ummul Kitab Al Fatehah dan diikuti dengan bacaan ayat-ayat suci yang terpilih. Apabila selesai, saya memerintahkan pesakit agar pergi ke rumahnya secara batin. Pesakit saya arahkan agar meninjau keadaan di luar rumah dan memerhati apa-apa tanda atau petunjuk. Seketika pesakit wanita itu tersentak kerana dia melihat ada dua orang yang tidak dikenali sedang melakukan ‘Ritual Berubat’. Saya arahkan agar pesakit itu mengusir dua tubuh yang tidak dikenali itu beredar. Setelah selesai peninjauan di luar rumah, saya perintahkan pula pesakit wanita itu untuk berdiri di hadapan pintu rumah. Saya arahkan agsar pesakit meninjau di ruang tamu. Sekali lagi pesakit wanita itu terkejut kerana dia juga melihat ada dua orang yang melakukan perkara yang sama di luar rumah tadi. saya menyuruhnya mengusir gangguan itu.

Gambar hiasan : Ritual Berubat

Pesakit wanita itu agak tidak bermaya dan suhu badannya panas mendadak dan selepas itu tiba-tiba tubuhnya berasa tersangat sejut sehingga menggeletar. Saya tidak menghiraukan semua itu dan menyuruhnya bertenang.

Langkah seterusnya, saya arahkan pula pesakit wnaita itu untuk memeriksa pula gangguan yang berada di dalam tubuh badannya. Saya memmintanya menggerakkan tangan kanan untuk ‘scan’ bahagian-bahagian tertentu di tubuhnya. Tangan digerakkan yang bermula di bahagian kepala dan seluruh anggota badannya. Saya memintanya melakukan isyarat tarik dan buang penyakit yang ada.

Sesi rawatan ditamatkan...Saya berharap agar Allah memakbulkan usaha saya ini dan memberi kesembuhan kepada pesakit wanita ini.

Sekian sahaja coretan pada kali ini.
Semoga bersua lagi.


HP: 0113-228-0112

No comments: