Thursday, 3 April 2014

KAEDAH MEMBINA PERISAI GHAIB



Salam pertemuan buat pembaca setia..salam rahmat buat semua.
Bertemu lagi dalam post kali ini. Mudah-mudahan ada kebaikannya di sisi Allah SWT.

Tidak dapat dinafikan bahawa musibah dan kecelakaan sering berada di depan mata andainya kita tidak berhati-hati dan mengambil mudah akan setiap perkara. Malahan jika kita berhati-hati dan mengambil langkah pencegahan sekalipun, namun jika hendak ‘terkena’ musibah maka tetap akan berlaku. Semuanya dengan izin Allah.

Dalam ikhtiar pencegahan ini yang harus diperhatikan adalah kita tidak mungkin meminta perlindungan kepada Allah sementara kita membangkang kepada Allah (melakukan dosa dan maksiat).

Rasulullah saw bersabda; "Ketika kalian keluar rumah bacakan 'Bismillahi tawakaltu Ilallah, la hawla walaa quwwata illa billah" maka Allah akan menurunkan malaikat untuk melindungimu dan syaitan akan menjauhimu". Namun, jika kita melakukan dosa dan maksiat, sudah tentu malaikat akan menjauhi kita dan syaitan pula akan mendekati kita. Jika begitu, mana mungkin kita mengharapkan datang pertolongan Allah yang sempurna. Ibarat peisai sudah bocor.

Memakai baju besi sebagai perisai diri


Langkah-langkah Membina Perisai Ghaib

Pertama : Tinggalkan Dosa dan Maksiat
Jadi tolong diperhatikan dan dicatat; bahawasannya yang paling penting adalah dengan meninggalkan DOSA terlebih dahulu dan melaksanakan kewajiban kita sebelum menuntut hak perlindungan kepada Allah.

Kedua : Bertaubat
Yang berikutnya adalah bertaubat dari semua perbuatan syirik, musyrik, bid'ah, khurafat seperti memakai azimat, meminta karomah kepada kuburan dan jangan lupa menurunkan semua patung, photo & lukisan dalam rumah.

Ketiga : Amalan Harian

  • Baca Al Ikhlas, Al Falaq dan An Nas masing masing 3x setelah sehabis Subuh, Setelah Maghrib dan sebelum tidur. 
  •  Baca Ayat Qursi dan kalimah "A'udzubikallimatillahi ttammati minsyarrima kholak" dan Kalimah "Bismillahi lazi laa yadhurru ma asmihi syai un fil ardi wala fissamai wa huassami'ul 'Aliim" masing-masing 3x setelah subuh dan maghrib. 
  • Baca "basmalah" dalam 5 keadaan ; Masuk rumah, sebelum makan, sebelum membuka pakaian, sebelum masuk toilet dan berhubungan suami istri. (Atau, disarankan lebih afdhol baca do'a yang dituntunkan Rasul Saw). 
  • Membaca Asma Allah dalam 3 keadaan; saat Marah, Sedih dan Takut. Karena dalam 3 kondisi tersebut manusia lemah dan ada celah syaitan untuk menguasai manusia. Jadi ketika marah baca "Ta'awudz", ketika sedih baca "Innalillahi wa inna ilaihi raaji'uun" ketika takut baca "Allahumma 'audzubika min sururihim wa naj'aluka fi nukurihim"

Keempat : Membina Perisai Ghaib
Ini adalah ikhtiar  agar Jin tidak kembali lagi setelah ruqyah, atau bertujuan memagari diri kita dari sihir dan serangan jin. Hanya pada Allah kita memohon agar jin tidak mampu masuk lagi ke dalam tubuh pesakit selepas diruqyah, lakukan hal berikut.

Bacakan Al Fatihah, Al Ikhlas, Al Falaq, An Nass, Ayat Qursi dan Surah Yasiin ayat 9 dan tiupkan ke 2 telapak tangan.

Usapkan keseluruh tubuh sebanyak 3 kali sambil membaca; "Ya Allah ya Mukmin ya Muhaimmin, wahai engkau yang maha melindungi dan mengamankan hamba-Nya, lindungilah aku dengan penjagaanmu yang sempurna. Butakanlah semua penglihatan jin yang biasa mengintai dan memasuki ragaku. Aamiin

Bertawakal kepada Allah, dan hindari dosa-dosa dan kemaksiatan yang menjadi pintu masuk syaitan ke hati.

Kredit buat Saudara Ustaz Nuruddin Al-Indunissy atas info asal artikel ini.

Post a Comment