Thursday, 19 November 2015

MANFAAT MINDA BAWAH SEDAR : MENGHUKUM JIN DI ALAM MIMPI

Assalamu’alaikum wwt..

Mungkin tajuk pada kali ini agak asing dalam pemikiran pembaca. Saya cuba mengupas akan manfaat minda bawah sedar dalam mengatasi pelbagai masalah dalam kehidupan seharian. Nampaknya menarik tajuk ini, tetapi saya percaya masih ramai yang tidak tahu menggunakan minda bawah sedar ini untuk menyelesaikan sebarang masalah mereka, apatah lagi untuk berhadapan dengan makhluk jin di alam mimpi. Namun begitu, hal ini tidak mustahil jikalau kita tahu menggunakannya.

Sedikit Info tentang Minda Bawah Sedar

Minda Bawah Sedar atau dipanggil juga Minda Separa Sedar atau dalam bahasa Inggeris digelar Subconscious Mind merupakan suatu bahagian pemikiran atau fungsi otak yang sangat misteri yang dianugerahkan oleh Allah kepada manusia.  Cuma segelintir manusia sahaja yang dapat mengambil manfaat akan kelebihan ini. Minda Bawah Sedar berfungsi untuk mengawal perjalanan sistem tubuh, fungsi organ-organ dari sebesar-besar organ hinggalah sekecil-kecil sel.  Selain itu, Minda Bawah Sedar berupaya untuk berinteraksi dengan seluruh sistem tubuh yang seterusnya membentuk tingkah laku, karektor serta tabiat manusia. Tambahan pula, Minda Bawah Sedar dapat menyimpan data-data memori yang sangat besar sejak kita dilahirkan lagi yang berupa data pengalaman hasil dari input melalui LIMA pancaindera kita sejak sekian lama (Bank Memori). Seterusnya, Minda Bawah Sedar dikatakan sebagai ‘Super  computer’ pada diri seseorang manusia itu, yang sangat berkuasa untuk pelbagai tujuan hinggakan tiada komputer ciptaan manusia sehebat mana sekalipun mampu menandingi kehebatan Minda Bawah Sedar ini. Allahu Akbar...

Illustrasi Minda Separa Sedar

Kalau Minda Bawah Sedar ini fungsinya di otak, apakah pula peranan akal fikiran? Adakah akal fikiran berada di dalam Minda Bawah Sedar ini?

Baiklah, pernahkan kita mendengar bahawa manusia hanya menggunakan 10% sahaja  dari bahagian otak untuk berfikir (secara ilmiah). Ada yang mengatakan Albert Einstein hanya menggunakan 12% sahaja otaknya untuk berfikir. Memang benar, hanya 10% ke 12% sahaja dari bahagian otak yang diperuntukkan oleh Tuhan kepada manusia untuk berfikir secara waras, walaupun anda seorang genius.  Bahagian 12% yang kecil ini dipanggil Minda Sedar (Conscious Mind) dan yang selebihnya iaitu 88% ke 90% dari bahagian otak adalah Minda Bawah Sedar.

Penggunaan Minda Bawah Sedar untuk Menghukum Jin di Alam Mimpi

Manusia yang beragama Islam lebih beruntung kerana diberi nilai tambah yang berupa ayat-ayat suci Al-Quran. Gabungan antara Minda Bawah Sedar dan ayat-ayat suci Al-Quran berupaya untuk mengatasi masalah gangguan jin/syaitan. Walau apapun jenis jin/syaitan tersebut seperti jin saka atau jin sihir, dengan IZIN Allah, kita dapat menghukumnya atau memberi pengajaran kepada jin-jin tersebut.

Namun, yang menjadi masalahnya ialah kebanyakan dari kalangan kita berasa takut untuk berhadapan dengan jin-jin ini walaupun di alam mimpi. Dalam hal ini, kita sering dimomokkan oleh cerita-cerita tentang rupa jin /syaitan yang menakutkan dan berupaya menyakiti kita. Namun percayalah, sebenarnya jin/syaitan itu sebenarnya yang takut kepada manusia.

Buanglah rasa takut tersebut. Sekali lagi, buangkan rasa takut tersebut. Jangan takut dan jangan gentar, sesungguhnya Allah bersama kita. Bisikkan atau tanamkan dalam minda kita bahawa kita berani dan tidak takut menentang apapun jenis jin atau penyihir. Jika di dalam mimpi itu dipertemukan oleh Allah jin yang biasa mengganggu, atau jin yang suka menindih kita, atau jin yang menyakiti kita, atau jin yang biasa menakuti anak kita, isteri kita atau kita sendiri, maka jangan lari tetapi kejar hingga TERTANGKAP apapun bentuknya.

Ingat.. tangkap jin-jin tersebut lalu bacakan Ayat Qursi hingga jin itu mati terbakar. Jika di dalam mimpi itu tidak hafal ayat-ayat Ruqyah, maka baca Asma Allah atau bertakbir “Allahu Akbar” berulang kali hingga jin tersebut lari atau mati.

Ingat sekali lagi dalam minda bawah sedar.. jangan lari dan membiarkan diri dikejer-kejar jin, tetapi kejarlah agar musuh-musuh Allah itu lari. Catat dalam Minda Bawah Sedar anda KEJAR dan JANGAN LARI dan hapuskan jin-jin tersebut yang mengganggu anda selama ini.

Kaedah Penggunaan

Sebelum tidur, ambil dahulu wudhu. Niatkan untuk bertemu dengan jin yang selama ini mengganggu anda atau keluarga anda atau jika Pengamal Perubatan Islam, niatkan untuk bertemu dengan jin yang selalu menganggu pesakit. Niat itu juga dipanggil Minda Bawah Sedar.

Bacalah Surah Al Fatihah, Ayatul Qursi, Al Ikhlas, Al Falaq dan An Nas. Setelah itu tiup ke tapak tangan dan usapkan ke seluruh tubuh. Mohon kepada Allah sebagai benteng diri. Selepas itu bacakan Surah Al Baqarah ayat 148 dan niatkan sekali lagi mohon kepada Allah untuk bertemu dengan jin-jin laknat itu. Teruslah tidur dan berzikir sehingga terlelap.

Jika diizinkan oleh Allah dan bertemu dengan jin-jin pengganggu tersebut, maka jangan takut malah terus mengejarnya. Jika jin itu lari ke sebuah rumah atau persembunyinnya, jangan takut, lari dan hancurkan tempat mereka. Boleh jadi itu adalah tukang sihir yang menyihir keluarga kita. Jika jin, tukang sihir dan tempat persembunyiannya itu berhasil kita hancurkan dalam mimpi, maka insyaAllah, jin dan tukang sihir itu mati dengan izin Allah.

Kesimpulan

Apa yang terjadi di dalam mimpi itu adalah tindakan minda bawah sedar. Ertinya, hal yang telah terakam dalam otak bawah sedar kita. Jika di alam nyata kita masih takut kepada  jin/syaitan, maka di dalam mimpi pun kita akan ketakutan. Untuk itu, kita mesti merakam di dalam minda bawah sedar untuk tidak takut kepada apapun kepada bangsa jin tetapi HANYA TAKUT KEPADA ALLAH sahaja. Wallahu’aklam...

“semoga berguna kepada saya dan anda semua”

Sumber:
Post a Comment