Sunday 15 November 2015

SEBULAN TIDAK LALU MAKAN

Assalamu’alaikum wwt..

Beberapa hari yang lalu saya telah mendapat panggilan telefon daripada seorang yang meminta bantuan atau rawatan bagi penyakit ayahnya. Saya telah bertanya sepintas lalu tentang simpton penyakit ayahnya itu dan telah menetapkan hari untuk rawatan tersebut.

Petang sabtu tersebut sebagaimana yang telah dijanjikan, maka datanglah pesakit tersebut  ditemani isterinya dan seorang anak lelakinya ke rumah saya. Seperti biasa, saya meluangkan sedikit masa untuk mendengar apa masalah sebenarnya. Isteri pesakit tersebut yang menjadi juru cakap suaminya telah menceritakan perkara sebenarnya. Menurutnya, suaminya telah sebulan lebih tidak berselera untuk makan. Badannya telah menjadi kurus dan kelihatan tidak bermaya. Sering juga pesakit meracau-racau kerana ada gangguan yang sering mengganggunya.Saya hanya tersenyum sahaja mendengarnya.

Sesi Rawatan

Saya meminta pesakit duduk berlunjur dan membimbingnya membaca ikrar pemutus gangguan jin. Kelihatan pesakit agak marah dan bacaan ikrar tersebut sering tersangkut-sangkut. Sampai satu ketika, pesakit mendengus marah dan menepis tangan saya. Kaki kiri dan kaki kanannya bergerak-gerak tidak dapat ditahan-tahan. Apabila saya memicit sedikit hujung ibu jari kakinya, pesakit mengaduh kesakitan.

Seterusnya, saya duduk di belakang pesakit dan mula membaca ayat-ayat ruqyah. Tujuannya adalah untuk melemahkan gangguan jin yang berada di dalam badan pesakit. Sesekali, pesakit mengeluarkan suara marah-marah atas tindakan yang saya lakukan. Saya berkata, “kalau nak main kasar, kita main kasar dan kalau nak berunding, silakan”. Namun, kata-kata saya tidak diendahkan dan terus membebel dengan sesekali terkeluar bahasa dialek Siam.

Sambil meruqyah, saya melakukan serentak teknik tikaman dan tepukan di beberapa poin badan pesakit. Sebagai perawat, kita harus tahu titik kelemahan jin yang berada di dalam badan pesakit. Titik kelemahan inilah yang perlu kita cari agar gangguan jin menjadi lemah dan mengikut perintah kita. Seterusnya, saya lanjutkan dengan mengumpul gangguan jin di bahagian perut dan menolaknya melepasi dada dan terus ke kerongkong pesakit. Ketika inilah, pesakit muntah dengan hebat. Beberapa kali saya melakukan teknik tersebut sehingga pesakit keletihan, maklumlah pesakit sebelum ini lemah fizikalnya kerana kurang makan.

Sesekali saya membentak keras menyuruh jin yang berada di dalam badan pesakit agar keluar. Keluar bukan sebarang keluar tetapi keluar dengan bersyarat. Tidak mudah untuk saya melepaskan begitu sahaja gangguan jin tersebut tetapi harus dengan sumpah agar keluar buat selama-lamanya dan tidak akan masuk lagi ke dalam badan pesakit atau mana-mana manusia sekalipun.

Saya agak ada banyak lapis gangguan jin di dalam badan pesakit dan perlu untuk saya menariknya secara borong melalui teknik tarikan serban. Apabila sampai ke bahagian kaki pesakit, terjadi perlawanan dan agak sukar untuk membuangnya. “Bismillahhi Masya Allah Allahu Akbar. Hasbunallah hiwani’mal wakil, nikmal maula wanik’mannasir”. Ulang saya beberapa kali. Semoga Allah mempermudahkan.

Saya akhiri proses rawatan dengan menumbuk tujuh helai daun bidara dan menyuruh pesakit meminum air daun bidara. Tujuannya, agar dapat membersihkan anggota dalaman pesakit daripada kesan-kesan gangguan jin. Insya Allah...


No comments: