Wednesday, 4 December 2013

Rawatan Menggunakan Teknologi Al-Quran



Salam sejahtera buat pembaca yang setia mengikuti blog saya...

Manusia tidak sunyi daripada terkena musibah penyakit sama ada penyakit zahir mahupun penyakit batin. Menurut kaca mata sufi, setiap penyakit yang menimpa kita sebenarnya adalah satu rahmat daripada Allah. Mungkin penyakit tersebut merupakan kifarah untuk membersihkan dosa-dosa kita yang lalu atau mungkin juga sebagai tanda untuk meninggikan maqam kita. Wallahhu’aklam.

Namun begitu, jika kita terkena penyakit, wajiblah kita berikhtiar untuk mencari penawar atau ubat untuk menyembuhkannya. Janganlah berserah sahaja tanpa berusaha... jika kena caranya, pasti penyakit tersebut akan sembuh dengan izin Allah.

Al-Quran
Dalam tulisan kali ini, saya ingin mengajak saudara pembaca agar kembali kepada teknik penyembuhan yang terdapat dalam ayat-ayat suci  Al-Quran. Sesungguhnya al-Quran itu adalah penyembuh yang paling mujarab jika kita tahu mengunakannya dan yakin serta sabar mempraktikknya. Al-Quran merupakan suatu teknologi penyembuhan yang paling mujarab.

Bagi pembaca yang sukar membaca ayat-ayat yang panjang, saya rasa cukup jika kita hafal dan beramal dengan kombinasi ayat al-Quran yang minima sahaja. Bacaan yang digunakan cukup surah Al-fatihah, ayat Kursi, dan 3 Qul (Al-Ikhlas, Al-falaq dan An-naas).


Fadhilah (keutamaan):

  • Surah Al Fatihah adalah untuk penyembuhan semua macam penyakit.

  • Ayat Kursi adalah untuk pembentengan/perlindungan dari semua jenis penyakit

  • 3 Qul (Al-Ikhlas, Al-falaq dan An-naas) adalah untuk memutus/ menghancurkan kekuatan semua macam penyakit dan membuangnya dari tubuh.


Urutan yang harus dibaca selama melakukan perawatan ialah  diawali Al-fatihah, ayat Kursi, dan diakhiri 3 Qul (Al-Ikhlas, Al-falaq dan An-naas)

Kaedah Penggunaan:

  • Ketika membaca surah Al-fatihah niatkan untuk menghilangkan semua jenis penyakit

  • Ketika membaca ayat kursi niatkan untuk membentengi tubuh dari penyakit yang sudah dikeluarkan dari tubuh.

  • Ketika membaca 3 Qul niatkan untuk menghancurkan kekuatan semua penyakit dan membuangnya dari tubuh.

Contoh :

  • Untuk merawat penyakit jasmani adalah jika anda menderita sakit BARAH / KANSER maka ketika membaca Al-Fatihah niatkan melepaskan virus barah/ kanser dari dalam tubuh dan menyembuhkan tubuh. Ketika membaca ayat kursi niatkan membentengi seluruh sel tubuh dari kembalinya  Virus BARAH/ KANSER dan ketika membaca 3 Qul niatkan menghancurkan kekuatan virus BARAH/KANSER dan membuangnya dari tubuh.

  • Contoh untuk merawat penyakit rohani (kejiwaan) adalah jika anda menderita kemurungan, kecemasan atau halusinasi, ketika membaca Al-Fatihah niatkan untuk melepaskan semua kemurungan, kecemasan atau halusinasi dari tubuh fizikal dan rohani (nafs/jiwa/sukma) dan menyembuhkan tubuh fizikal dan rohani, ketika membaca ayat kursi niatkan membentengi tubuh fizikal dan rohani dari kembalinya kemurungan, kecemasan, halusinasi dan ketika membaca 3 Qul niatkan untuk menghancurkan semua bentuk emosi negatif kemurungan, kecemasan, halusinasi dan membuangnya dari tubuh.

  • Contoh untuk gangguan jin dan sihir adalah ketika membaca Al-fatihah niatkan untuk melepaskan/menarik semua jin dan kotoran sihir dari dalam tubuh fizikal dan rohani dan niat menyembuhkan tubuh fizikal dan rohani yang sudah diganggu oleh jin dan sihir. Ketika membaca ayat kursi niatkan untuk membentengi tubuh fizikal dan rohani dari kembalinya jin dan sihir hingga tidak dapat lagi mempengaruhi tubuh fizikal dan rohani dan ketika membaca 3 Qul niatkan untuk menghilangkan kekuatan jin dan sihir dan menghancurkannya dan membuangnya dari tubuh.

5 LANGKAH MENGGUNAKAN TEKNOLOGI AL-QURAN

1. Minum Air ruqyah
2. Teknik Usapan Seluruh tubuh
3. Teknik Usapan bahagian tubuh tertentu
4. Teknik Usapan cairan herba
5. Teknik membacakan ayat ruqyah pada ubat

1. Minum Air ruqyah
Kita harus mulakan dengan doa dengan membaca ta'awudz lalu selawat nabi 3 kali dan mengucapkan "Ya Allah hamba mohon sembuhkan hambamu ini dari sakit.......(sebutkan sakitnya), Tiada daya upaya kecuali pertolongan Engkau ya Allah, Aamiin ya Allah ya Robbal 'Alamin"



lalu ambil satu botol air lalu dekatkan mulut air tersebut (jaraknya antara 3-5 cm) bacakan Al-fatihah, ayat Kursi, dan 3 Qul (Al-Ikhlas, Al-falaq dan An-naas) sebanyak 7 kali ulangan dengan setiap selesai satu surat dihembuskan kedalam air.

Setiap hendak melakukan rawatan dengan meminum air ruqyah tidak perlu membacakan lagi cukup ambil segelas membaca bismillah lalu minum dengan menggunakan tangan kanan.

2.Teknik Usapan Seluruh tubuh

Duduk bersila lalu dekatkan kedua telapak tangan ke mulut (jarak 5-10 cm) bacalah Surah Al-fatihah, ayat kursi dan 3 Qul sebanyak 3 kali dengan setiap selesai 1 surat dihembuskan hawa mulut kekedua telapak tangan.

Usapan pertama.
Usapkan kedua telapak tangan dimulai dari seluruh kepala, leher, tangan kanan, tangan kiri, dada dan perut, punggung, kaki kanan dan kiri sebanyak minima 3 kali usapan sambil membaca Al-fatihah terus menerus niatkan untuk melepaskan semua penyakit dari tubuh fizikal dan rohani dan menyembuhkan tubuh fizikal dan rohani dari penyakit yang diderita.

Usapan kedua
Usapkan kedua telapak tangan dimulai dari seluruh kepala, leher, tangan kanan, tangan kiri, dada dan perut, punggung, kaki kanan dan kiri sebanyak minimal 3 kali usapan sambil membaca Ayat Kursi terus menerus niatkan untuk membentengi tubuh fisik dan eterik dari semua penyakit yang diderita.

Usapan Ketiga
Usapkan kedua telapak tangan dimulai dari seluruh kepala, leher, tangan kanan, tangan kiri, dada dan perut, punggung, kaki kanan dan kiri sebanyak minimal 3 kali usapan sambil membaca 3 Qul terus menerus niatkan untuk menghilangkan kekuatan dan menghancurkan penyakit yang diderita dan membuangnya dari tubuh.

3.Teknik Usapan Bahagian Tubuh Tertentu

Letakkan telapak tangan pada bahagian tubuh yang sakit dimulakan dengan membaca surah Al-fatihah sebanyak minima 3 kali dengan niat untuk melepaskan semua penyakit dari tubuh fizikal dan rohani dan menyembuhkan bahagian tubuh tertentu penyakit yang diderita. Jika bentuk penyakitnya adalah karena gangguan kejiwaan, letakkan tangan di dada dan ubun-ubun.

Dilanjutkan membaca ayat kursi minima 3 kali dengan niat membentengi bahagian tubuh tertentu dari segala bentuk serangan penyakit.

Diakhiri membaca 3 Qul dengan mengusap-ngusapkan telapak tangan ditempat bahagian tubuh yang sakit dengan niat menghilangkan kekuatan dan menghancurkan penyakit yang diderita dan membuangnya dari tubuh.

4. Teknik usapan cairan herba

Cairan herba yang terbaik untuk semua penyakit fizikal, rohani, gangguan jin dan sihir adalah dengan menggunakan minyak zaitun atau minyak habbatussauda. Sebelum minyak minyak zaitun atau minyak habbatussauda digunakan hendaknya diruqyah dahulu dengan cara mendekatkan minyak zaitun atau minyak habbatussauda kedekat mulut ( 3-5 cm) lalu bacakan surah Al-fatihah, ayat Kursi, dan 3 Qul (Al-Ikhlas, Al-falaq dan An-naas) sebanyak 3 atau 7 kali ulangan dengan setiap selesai 1 surat dihembuskan kedalam minyak minyak zaitun atau minyak habbatussauda.

lalu untuk penggunaan seterusnya tidak perlu dibacakan lagi memadailah membaca basmalah dan menggosokkannnya dibahagian tubuh tertentu yang sakit, jika sakitnya adalah gangguan kejiwaan utamakan menggosokkannya di dada dan kening.

5. Teknik membacakan ayat ruqyah pada ubat

Jika ada ubat-ubatan baik dari doktor, atau tabib hendaknya juga diruqyah dahulu  dengan mendekatkan ubat-ubatan tersebut ke mulut ( 3-5 cm) lalu bacakan surah Al-fatihah, ayat Kursi, dan 3 Qul (Al-Ikhlas, Al-falaq dan An-naas) sebanyak 3 atau 7 kali ulangan dengan setiap selesai 1 surat dihembuskan ke dalam obat dan ketika penggunaan hanya makan dan tidak perlu dibacakan lagi.

KESIMPULAN

Tidak syak lagi bahawa teknologi penyembuhan menggunakan ayat-ayat suci al-Quran hendaklah menjadi rujukan utama dan pilihan pertama untuk merawat setiap penyakit yang dideritai. Yakinlah bahawa a-Quran adalah mukjizat terulung nabi kita Muhammad saw.

Sumber  dan olah bahasa (mohon izin):
Post a Comment